Det var ett tag sen det kom ut någon månadsinformation från styrelsen och sen dess har det hunnit hända flera saker.

Den 25 februari genomförde vi ett årsmöte där Sofia Paldanius valdes till ny ordförande och vi fick även lite nya styrelseledamöter invalda. Styrelsen består nu av:
Sofia Paldanius – ordförande
Per Snarberg – sekreterare
Björn Granberg – kassör
Anton Johansson – kanot
Karin Jönsson – kanot
Annika Andersson – kanot
Niklas Skagerö – fastighet

Den nya styrelsen genomförde en planeringsdag den 21 mars där vi diskuterade den kommande säsongen. Fokus kommer att ligga på att rekrytera tränare så att vår ungdomsverksamhet kan fortsätta på ett bra sätt.
Vi gick igenom vilka som kommer att bemanna våra sektioner, racing, motion, fastighet och arrangemang. Planer finns även på att starta upp en trivselsektion som kan arrangera valborgfirande och liknande träffar som syftar till att få medlemmar att träffas och umgås. Vi har även tittat igenom klubbens policys och en ny vision och värdegrund har skapats.

En muddring har genomförts vid klubbhuset och en brygga har lagts i så att det ska bli lättare att komma ut och paddla i vårsolen. Motionspaddlingen har kommit igång och det finns datum planerade för prova-på-paddling i maj och juni. Dessa hittar du under paddla-motion på vår hemsida.

Det nya Coronaviruset har satt sina spår i världen och så även hos oss. Den internationella tävlingssäsongen är inställd eller uppskjuten för evenemang som planerats till och med juli. I skrivande stund är de svenska tävlingarna som planerats till och med juni inställda eller uppskjutna. Den organiserade träningen pågår som vanligt, men med restriktioner som du kan läsa under nyheter på hemsidan.

Paddelsäsongen har börjat och både våra yngre och äldre ungdomar är ute och tränar på Vättern. Våra yngre ungdomar tränar tisdagar och torsdagar med samling kl. 17.00 och vi skulle behöva hjälp med att få ihop båtförare som kan köra säkerhetsbåten på träningarna. Kan du tänka dig att ställa upp kontakta Anton Johansson på 073-328 35 31. Din hjälp är värdefull och uppskattas och naturligtvis så får man hjälpa till precis så mycket som man själv vill.

Planeringen för kanotskolan är också igång och i år kommer den att bedrivas under v.25, v.32 och v.33. Mer info kommer att komma upp under paddla-kanotskola på hemsidan när allt är klart.

/Annika Andersson, styrelseledamot

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *